Τρώμε αλλά δεν τρεφόμαστε                 

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (WHO) υπογραμμίζει ότι το 60%  της νοσηρότητας παγκοσμίως αποδίδεται,  σε   νοσήματα  που προκαλούνται από ανεπάρκεια θρεπτικών συστατικών  στα τρόφιμα ακόμα και στις αναπτυγμένες χώρες.
Τρώμε πολύ έτσι και μόνο για να τρώμε χωρίς να αποδίδουμε την ΑΞΙΑ ΥΓΕΙΑΣ  που αναλογεί  στη σωστή και υγιεινή διατροφή .
Οι αρχές της σωστής διατροφής είναι κορυφαίας  ΑΞΙΑΣ  αρκεί   αυτές να  εφαρμόζονται  από την παιδική ηλικία και σε όλες τις φάσεις της ζωής.
Προσπαθήστε λοιπόν να ξεχωρίζετε τις δυο εγκεφαλικές λειτουργιές ,  δηλαδή την πείνα  από την όρεξη      
Γιατί η πείνα είναι πραγματικά οργανική ανάγκη για τροφή , ενώ η όρεξη υποκινείται από τις αισθήσεις.  Όσφρηση, ωραία εικόνα,  γεύση, κλπ.

  • Επιλέξτε πάντα  φρέσκα προϊόντα  όπως   φρούτα και λαχανικά  και ανάλογα με την εποχή τους.
  • Χρησιμοποιήστε   Ελληνικό Ελαιόλαδο αλλά  σε μικρές ποσότητες και ωμό.
  • Χρησιμοποιήστε  φρέσκο ψάρι και λευκή πρωτεΐνη   και λιγότερο κόκκινο κρέας.
  • Καταναλώστε  γιαούρτι και  λιγότερα τυριά  κυρίως πρωινές  ώρες , γιατί είναι πολύτιμες οι ακτίνες του ήλιου για την απορρόφηση του Ασβεστίου.

 Από μελέτες φαίνεται ότι τρώμε μεγάλες ποσότητες από πολύ επεξεργασμένα τρόφιμα που περιέχουν πολλές θερμίδες πολύ ζάχαρη και πολλά λίπη, ενώ παίρνουμε πολύ μικρές  ως  ελάχιστες  ποσότητες βιταμινών και ιχνοστοιχείων από τα τρόφιμα  με αποτέλεσμα να  χρειάζεται η   κατανάλωση  συμπληρωμάτων διατροφής προκειμένου να καλυφτούν οι ανάγκες  του οργανισμού σε όλα τα παραπάνω στοιχεία .
Όσο πιο φυσικά και χωρίς επεξεργασία είναι τα τρόφιμα μας  τόσο  μεγαλύτερη  ΑΞΙΑ ΥΓΕΙΑΣ αποδίδουν
Προέχουν όμως τα παιδιά και οι γονείς τους που είναι το μέλλον  και που σε αυτούς θα στηριχτεί  η υγεία και η ΑΞΙΑ της μέσω σωστής διατροφής.

Παναγιώτα  Μάρκου
Rds  Κλινική  Διαιτολόγος- Διαιτολόγος

BLOG | ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ